Vertybės
Apie įmonę

Vertybės

Vertybės yra mažiau apčiuopiamas kompanijos aspektas nei investicijos, pelnas, metinė apyvarta ir pan. Vis dėlto jos daro didelę įtaką organizacijos veiklos efektyvumui. Kompanijoje vyraujančios vertybės lemia, kokį elgesio būdą pasirenka darbuotojai įvairiose darbo situacijose. Ar atvykus potencialiam pirkėjui jie geranoriškai pasiūlo tai, ko jam reikia, ar mėgina kuo greičiau parduoti užsilikusias prekes, ar apskritai į jį nekreipia jokio dėmesio.

Vadovavimo, paremto vertybėmis, esmė – sukurti pagrindinius organizacijos veiklos principus, kurie kasdienėse darbo situacijose leistų priimti savarankiškus sprendimus, atitinkančius organizacijos tikslus. Žinomos ir aiškiai suformuluotos vertybės darbuotojams tampa vidinėmis gairėmis, padedančiomis apsispręsti, kaip pasielgti įvairiais atvejais.

Pavyzdžiui, jei kompanijoje vertinama pagarba žmogui, jos darbuotojai pirmiausia stengsis patenkinti kolegos ar kliento prašymą, jei vertinamas greitai uždirbtas pelnas, – skubės kuo greičiau parduoti kuo daugiau produkcijos, jei vertinamas apsukrumas, – išpešti naudos sau ir pan. Vertybės veikia pagal „vidinio teisėjo“ principą, t. y. jomis remdamiesi mes atskiriame, kas yra gerai, o kas – blogai, kas tinka, o kas – ne, kas svarbu, o į ką galime nekreipti dėmesio.

Taigi jei vertiname kokybę, savo darbą atliksime kruopščiai, nepaisydami laiko ir jėgų sąnaudų, jei mums svarbu atlikimo greitis, dirbsime sparčiai, praleisdami detales. Kiekvienas iš mūsų turime savo vertybių sistemą, kuria vadovaujamės, tačiau, ilgiau padirbę konkrečioje kompanijoje, pastebėsime, kad įtaką mūsų elgesiui daro ir kompanijoje vyraujančios vertybės.

MollerGroup vertybės